16 Mart 2015 Pazartesi

Alışılmışlıklar

Alışılmışlıklar
Deniz

Hepimiz biliyoruz ki ataerkil bir dünyada yaşıyoruz. Son zamanlarda kadınlara olan psikolojik ve fiziksel şiddetin daha da fazlalaştığını görebiliyoruz. Artık tecavüze uğrayan bir kadının durumunu bilmeden ‘’Mutlaka yapmıştır bir şeyler…’’ gibi söylemlere de alışıyoruz. ‘’Bin Muhteşem Güneş’’ adlı bir kitapta bu duruma uyan bir cümle hatırlıyorum. ‘’Pusulanın hep kuzeyi gösteren ibresi gibi, bir erkeğin suçlayan parmağı da daima, bir kadını gösterir.’’ Her ne kadar ülkemiz için ağır bir cümle olsa da o kitabı okuduğum günden bu yana her geçen gün daha da hak veriyorum bu söze. Bu durumun değişmesi için herkes bir şeyler yazıyor, herkes bir şeyler söylüyor ama yine de bir çözüm elde edememek tedirgin ediyor beni. Benim fikrimi sorarsınız eğitimle atlatabiliriz bütün bu sorunlarımızı. Seçmeli bir ders olarak konulan eşitlik, toplum, saygı, yazılı ve yazısız kuralların konuşulduğu, tartışıldığı bir ders bu sorunları atlatabilmemiz için neden bir ilk adım olmasın ki? Konulan yeni kanunların masum insanlara etki edip etmeyeceğinden emin olamıyorum ama yapılan doğru eğitimin kimseyi kötü etkilemeyeceğini biliyorum. Bunların dışında toplumsal ahlakın arttırılması için konferanslar düzenlenebilir, topluma bu fiziksel, psikolojik ve en önemlisi olarak da cinsel baskıların affedilir bir hata olmadığı konusunda bilgi verilebilinir. Bunlar için kadınlar kadar da erkeklerin çabalaması, destek vermesi gerekiyor Çünkü bu sorunların çıkış noktalarını erkekler oluşturuyor. Bunlardan sonra belki biraz daha güvenilir, şiddeti daha az tercih eden, daha yaşanılır bir toplum oluşturabiliriz. Ayrıca gülümsemenin bulaşıcı olduğunu da biliyorum. Yani anlatmak istediğim; gülümseyen kadınlar gülümseyen bir toplumu oluştururlar. Gülümseyen bir toplum için alışılmışlıklarınızı değiştirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder