3 Haziran 2015 Çarşamba

Yerler, Hakan Savlı

"Buluştuğumuz yerler mi? 
Yok eder oraları hayat, hayaller, yağmurlar. 
Sırlar paylaştığımız veya 
 umutsuzluğa düştüğümüz her yeri 
 zaman siler, boşlukta dağılırlar."

‘’Yerler’’ şiirinin yukarıda geçen dizelerinde yerlerin insanlar için farklı farklı anlamlar taşıdığı anlıyorum. İnsanların o yerlerde zaman geçirdiklerini, o yerlerde sevdiklerini o yerlerde duygulandıklarını ve bu yerlere anlam yüklediklerini ancak zamanın bu yerleri sileceği...

"Bir zamanlar sevildiğimiz yerler de yoktur. 
 Renge kalbini veren ışıktır çünkü."

Şiirin bu dizelerinde zarif bir benzetme kullanılmış. Şair insanı ışığa, yerleri de renge benzetmiş. Şair burada ışıksız rengin bir anlamı olmayacağı gibi yerlerin de insansız bir anlamı olmayacağını, yerlere anlamlarını insanların verdiğini anlatmış veya ben böyle anlıyorum.

"Verdiğimiz sözler bile… solar… doğar… ve solar. 
 En güzel rüzgar zamanla unutulur, 
 kar yağan köy meydanında bir deli, 
bir köpeğe sarılır. 
 Akordeon sesleri bile şafağa kadar."

Bu dizelerde sonu olan şeylerin sadece yerler ile bitmediği ve İnsanların duyduklarından, gördüklerinden, kokladıklarından, hissettiklerinden aldıkları zevklerin de sonlanacağı anlıyorum ben.
Peki ya siz?

Hakan Savlı 
Yerler-
Gizli
Sözcükler Yayınları

Erdem Topçu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder